Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Virágok
- Nagykárolyi 1-es Számú Napköziotthon / Gradinita Cu Program Prelungit Nr. 1 Carei
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (110 megtekintés)
A lelki egészség világnapja alkalmával tartottuk meg az októberi Boldogságóra foglalkozást, melynek kezdetén köszöntöttük egymást, átöleltük magunkat és a hozzánk legközelebb álló csoporttársunkat.
Ezt követte a pillanatnyi érzelmeinkről való beszélgetés.
Érzelemkártyákat mutattam fel (pl. mosolygós, szomorú, dühös arcok), és a gyerekekkel megbeszéltük, mikor éreztek ilyet, majd azt segítettem nekik megérteni, hogyan lehet nehéz helyzetekből pozitív tanulságokat levonni.
Pozitív gondolkodás játékok formájában:
„Bátorító mondatok”: Egy körjáték, ahol a gyerekek pozitív üzeneteket mondanak egymásnak, pl. „Nagyon ügyes voltál, ahogy felépítetted a kockatornyot!” Ez fejleszti a társas kapcsolataikat, és erősíti az egymásba vetett bizalmukat.
„Mi lehet a jó oldala?”: A gyerekek elé tárok egy helyzetet (pl. esik az eső, vagy eltört a játék), és a gyerekeknek meg kell találniuk, mi lehet a jó oldala. (Pl. „Esik az eső, de így lesz szép zöld a fű”).
A játék végén előkerül a varázsszemüveg, melynek segítségével könnyebb meglátni a dolgok jó oldalát.
A gyerekek elkészítették saját varázsszemüvegüket: választottak az előre elkészítettekből, és díszítették kedvükre!
Közösen mondtuk el a nap varázsigéjét: Van nekem egy szemüvegem, ha felteszem azt, Szebbé válik minden benne, amit megmutat!