Optimista gondolataink

- Csoport neve: VII. csoport
- Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (124 megtekintés)
A boldogságóra során az optimizmus gyakorlását helyeztük a középpontba, mivel az optimizmus segíthet a gyermekeknek a pozitív szemlélet és a nehéz helyzetekhez való rugalmas alkalmazkodás elsajátításában. A foglalkozások célja az volt, hogy a gyerekek megtanulják a pozitív gondolkodás fontosságát, és felismerjék a mindennapi életben rejlő lehetőségeket.
A foglalkozást több lépésben építettem fel, figyelembe véve a gyermekek speciális igényeit:
A foglalkozás elején megbeszéltük, mit jelent az optimizmus és miért fontos a mindennapi életünkben. Példákon keresztül mutattam be, hogyan lehet a nehéz helyzetekben is megtalálni a pozitívumokat. A gyerekek megosztották, hogy mi az, ami számukra örömet okoz, és miért fontos nekik a pozitív hozzáállás.
Digitális kultúra órán rákerestek az optimizmus szóra, így sok dolgot tudtak meg erről, a számukra idegen szóról, illetve a képtalálatok segítségével jobban meg tudták érteni a szó tényleges jelentését.
Játékos gyakorlatok
Egy „felhő- és napsugár” játékot játszottunk, ahol a gyerekek elmondtak egy „felhőt” (nehézséget vagy kihívást), majd közösen kerestünk hozzá egy „napsugarat” (olyan dolgot, ami segíthet megoldani a helyzetet, vagy amit tanulhatunk belőle). Ez a játék segített abban, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan lehet a nehéz helyzetekre optimistán tekinteni.
Digitális megoldás
A gyerekek felvehettek egy óriási műanyag, „optimista szemüveget”. A szemüveg célja az volt, hogy a gyerekek szimbolikusan „felvegyék” az optimista szemléletet, amikor nehéz helyzetbe kerülnek. Mindenki leírta a classroomba a gondolatát, hogy mi az, amit az optimizmus szemüvegén keresztül lát, izgatottan olvasták egymás megjelenő gondolatait.
A foglalkozás végén megbeszéltük, hogy az optimizmus hogyan segíthet a gyerekeknek a jövőbeli helyzetek kezelésében. Mindenki elmondta, hogy milyen kihívásokkal szembesülhet a közeljövőben, és hogyan tervezi ezeket optimistán kezelni.
A gyerekek lelkesen vettek részt a foglalkozásban, és aktívan bekapcsolódtak a gyakorlatokba. A játékos és kreatív feladatok különösen segítettek nekik megérteni és gyakorolni az optimizmus fontosságát. A gyerekek rájöttek, hogy az optimizmus nemcsak a pozitív gondolkodásról szól, hanem arról is, hogy a nehézségekben is meglássák a fejlődés és tanulás lehetőségét.
Az optimizmus gyakorlása jelentős pozitív hatással lehet a gyermekek életére, segítve őket abban, hogy nehéz helyzetekben is megőrizzék a pozitív hozzáállást és a reményt. A foglalkozás során a gyerekek megtanulták, hogyan válhatnak az optimista szemlélet gyakorlásával magabiztosabbá és rugalmasabbá.