A hála gyakorlása

461700418_8276722112377279_7244954026632683470_n-1.jpg

A program bevezetéséhes a könyv ajánlását választottam. Aznap reggel a gyerekekkel közösen megrajzoltuk a Boldogság-várat és az oda vezető lépcsőfokokat. A gyerekek örömmel vetették bele magukat a színezésbe. Közben beszélgettünk arról, hogy milyen színektől lesz vidám ez a vár és, hogy mi található benne (boldogság).
A folyamatos tízórai után a gyerekek játékából kezdeményeztem a tevékenységeket.
Mivel a színezéséhez, nem mindenki csatlakozott, ezért a szőnyegen megmutattam a várat és megbeszéltük, hogy ez a Boldogság vára, ahova úgy lehet feljutni, ha ezt a tíz lépcsőfokot közösen megmásszuk.
Ezután Relaxációs játékkal ráhangolódtunk a tevékenységre: „Almát szedj ügyese, szőlőt szedj ügyesen!…” Egy-egy mozdulatot fél percig végeztünk. Majd meghallgattuk Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem című daltát, amire szabadon táncolhattak.
Ezt követően elmeséltem nekik Bezzeg Andrea: A Hálafa története című meséjét, hangsúlyommal, mimikámmal, gesztikulációmmal törekedtem átadni az érzelmeket.
Mese után eljátszottuk a történet fontosabb mozzanatait:
– Levélkereső, amit a szomorú fa hullajtott,
– Levéladogató játék (egy, két, majd három levéllel)
Ezutána megbeszéltük, és eljátszottuk, hogy mivel vidították fel az állatok a fát:
– Vicces arcot vágtak,
– Megcsiklandozták egymást,
– Megkértem őket, hogy ők is osszák meg velünk, miért hálásak, tapasztalataim alapján a legtöbben megértették mit kértem, mivel bemutattam nekik a gyakorlatot a meséből idézve.
Ezután elkészítettük közösen a saját hálafánkat, festéssel és tenyérnyom hagyással, amibe beleírtuk, hogy miért hálásak, majd olyan helyre raktuk, ahol a szülők is láthatták.
A festés végeztével megkapták a hála jelét, a virágot, amit felragasztottak az első lépcsőfokra.

Forrás: Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva: Boldogságóra (3-6 éveseknek)

Képek