A hála gyakorlása

456423143_1890176061457122_8630070870095520750_n.jpg

Óvodai csoportunkba értelmileg sérült és autizmus spektrumzavarral diagnosztizált gyerekek járnak, így többségében mozgásos feladatok által igyekeztünk a boldogság óra célját megvalósítani. A szokásos énekkel köszöntöttük egymást a foglalkozás elején, majd megtanultuk az új köszöntőt is. A mesét nagyon figyelmesen és érdeklődéssel hallgatták a gyerekek, mert előző nap saját élményként is átélhették a szülinap izgalmait a csoportban megtartott szülinapi ünnepség által.
A hálaséta is jó hangulatban telt, a tárgyak kiválasztásához sok segítség kellett a gyerekeknek, azt pedig, hogy miért vagyunk hálásak többnyire én mondtam el a többségében alig néhány szót, kifejezést használó gyerekeknek. A hála hídon való átkelést nagyon élvezték, és gyönyörű hálaköveket festettek a gyerekek mindenféle színben. A boldog vagyok c. dal nagyon tetszett a gyerekeknek hiszen nagyon szeretik a zenét, így örömmel mozogtunk a dalra.

Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: A hála gyakorlása
A foglalkozás célja: Az élet pozitív élményeinek megélése
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése. Pozitív tulajdonságok megismerése, felismerése, megnevezése
1. Motiváció: Vidám reggeli köszöntő ( Szia, heló, jó napot éneklése, mutatása, puszi dobása)
2. Játék: Szia, örülök, hogy látlak!
3. Téma feldolgozása mesével: Maci bajban van bábjáték
4. Téma feldolgozása mozgással: Hálaséta az óvodában, köszönöm forma alkotása
4. Beszélgetés séta közben, és a formák megalkotása közben
5. Hála híd építése, átkelés a hála hídon.
6. Feladat: Hálakövek festése, száradás után szivecskék festése a kőre.
7. Lezárás: Bagdi Bella- Boldog vagyok dalának meghallgatása, mozgással kísérése.

Képek