Megküzdés

- Csoport neve: Szivárványos
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (129 megtekintés)
A tanulókkal elolvastuk a mesét. Megbeszéltük a balszerencse és a jószerencse
jelentését. Ezek után két változatot készítettünk a mese folytatásához: egy
jószerencsés és egy balszerencsés változatot.
Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse? című mese folytatásai
1. változat -jószerencse-
Másnap a gazda fia elkezdte meglovagolni az új lovakat. Az egyik levetette
magáról és a fiú a lábát törte…
A szomszédok így siránkoztak:– Micsoda balszerencse! Mi lesz szegény fiúval?
De a gazda csak ennyit mondott:– Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse?
A szomszédok nem értették, hogyan mondhat ilyet a gazda.
A fiút elvitték az orvoshoz, aki begipszelte a törött lábat. Miután a gipszet levették
a fiú lábáról, a fiú lassan sportolni kezdett. Kijárt futni. Egyre nagyobb távokat tett
meg, és egyre gyorsabb lett. Úgy megszerette a futást, hogy elindult egy
futóversenyen, amit meg is nyert.
2. változat -balszerencse-
Másnap a gazda fia elkezdte meglovagolni az új lovakat. Az egyik levetette
magáról és a fiú a lábát törte…
A szomszédok így siránkoztak:– Micsoda balszerencse! Mi lesz szegény fiúval?
De a gazda csak ennyit mondott:– Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse?
A szomszédok nem értették, hogyan mondhat ilyet a gazda.
A fiút elvitték az orvoshoz, aki begipszelte a törött lábat. Sajnos a fiú lába nem jól
forrt össze új gipszet kellett rá rakni. Amikor végre a gipszet eltávolították, a fiú
nehezen tudott rálépni a lábára. Sok torna ellenére is kicsit bicegett a lábára, ami
örökre megmaradt nála.