Apró örömök

- Csoport neve: Szépikék11
- Szerencsi SZC Műszaki és Szolgáltatási Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (153 megtekintés)
Apró örömök
A márciusi boldogságórát bemutatóóra keretében tartottam meg, amelyen több pedagógus is részt vett.
1. Relaxációs gyakorlat: pillangóölelés (Zene: Parijat: Forgiving)
2. Szavak gyűjtése
A tanulók körben állnak, akihez kerül a labda mond egy szót vagy egy szókapcsolatot, ami eszébe jut az örömről. A kör közepén, a padlón képek segítik a tanulókat.
melléknév+főnév: nagy boldogság, kicsattanó energia, finom ebéd
3. Megbeszélés körben ülve
Összegyűjtjük, milyen apró örömök érték ma/érik a mindennapokban a tanulókat, mi okozhat apró örömöt, mi mindennek örülhetünk egy nap során. Melyek azok a tevékenységek, amelyektől boldognak érzed magad? Közös osztály élmény, ami örömet okozott?
A tanulók párokban felírják egy papírlapra azokat a dologkat, amelyek örömöt okozhatnak nekik, majd felragasztják a táblára. (pl.: egy jót aludni, vicc, bókot kapni, dicséretet kapni, az első hó, lustálkodni, felnevetni, találkozni egy régi baráttal, leárazásban vásárolni, forró fürdő, szivárványt látni, jó jegyek, meghallom a kedvenc dalom, segíteni, házi állat, séta)
4. Érzések
A tanulók egymással szemben állnak, a párok közül egy tanuló húz egy érzést és megjeleníti, a párjának pedig ki kell találnia.
5. Megkérem a tanulókat, hogy nézzék meg a telefonjukban a galériát. Az első fotót, amit szépnek látnak, mutassák meg a többieknek és meséljék el, mikor készült, miért tetszik nekik. Majd megbeszéljük, mit találnak szépnek, mit jelent élvezni a pillanatot.
6. Milyen örömforrásokat köszönhetünk az érzékszerveinknek?
A tanulók olyan apró örömeket mondanak, amelyeket a hétköznapokban bármikor átélhetnek érzékszerveik segítségével. Én mondom az érzékszervet, ők az örömöt.
(szem, száj, kéz, fül, orr)
7. Törj be a körbe!
A tanulók kört alkotnak és megfogják egymás kezét. Egy tanuló sétál a körön kívül és rá kell vennie egy tanulótársát vagy mindenkit, hogy engedje be a körbe. pl.: elmondhatja, hogy miért kedveli, mit szeret benne vagy hogy miben tud neki segíteni, esetleg egy közös programot tervezhetnek olyan dolgot kell mondania vagy tennie, ami örömet okoz neki
8. Órazárás
Az óra végén körbe adok két cetlit, ami össze van hajtogatva. A tanulóknak egyenként ki kell nyitniuk, elolvasni, összehajtogatni, majd tovább adni. A cetlire azt írtam: Ügyes vagy! Köszönöm, hogy itt voltál! Legyen szép, apró örömökkel teli napod!
Közben Bagdi Bella: Imádok élni c. dalának meghallgatása, éneklése