Céleszközök

Céleszközök

Az órát „tüdőtakarítással” indítottuk, az I hanggal visítottunk, az É hanggal meghúztuk a határokat, az Á-val ámulatba estünk, valamint az Ó és Ú hangokkal csodálkoztunk és búgtunk.
A relaxációt követően a gyerekek végiggondolták, majd elmesélték, milyen célokat szeretnének megvalósítani. Ezután összegyűjtöttük mely célok lehetnek azok, amiket lehetetlen megvalósítani:
mert például képességeik korlátokba ütköznének vagy másoknak árthatnak vele.
A célok megvalósításának szemléltetéséhez felrajzoltam egy kiindulópontot, és célként az elérendő hegyet a táblára. Ennek segítségével összegyűjtöttük (gondolataik képi megjelenítését a tanító örökítette meg a táblán, eszköze a színes kréta volt) a cél megvalósítását segítő tervet. Azonosítottuk a szükséges tárgyakat: térkép, étel, ital, ruházat, telefon, társ – a szükséges tulajdonságokat: kitartás, türelem, körültekintő attitűd, egészség, rugalmasság, jókedv – valamint az időtényezőt. Átlátták és belátták, hogy szükséges a célok kijelölése ahhoz, hogy tartalmas lehessen az életünk, és a célok megvalósításának praktikus eszköze a tervkészítés, amit a körülmények függvényében változtatni is lehet, illetve kell.
Az óra végén elkészítették a keresztrejtvényt és a útkereső feladatot.

Képek