Közös célunk: sok-sok ötös!

- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (98 megtekintés)
Órakezdő relaxációnkat most kivételesen nem a témához, hanem az osztály jelenlegi helyzetéhez igazítottuk: sokan köhögnek az osztályból, így a „Tüdőtakarítás” című gyakorlatot végeztük el. Ehhez választottuk még „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” relaxációt is
A téma bevezetését egy beszélgetéssel kezdtük: a munkafüzet segítségével pontokba szedtük, hogy mit adhat nekünk, ha kitartunk a céljaink mellett, majd a lépéseket néztük át, hogy hogyan érhetjük el a célunkat.
Ezután egy gyakorlat segítségével próbáltunk rájönni, milyen is a jó cél. Célszalagot készítettünk, amit különböző feladatokkal értünk el: futottunk (túl könnyű cél), hátrafelé mentünk, majd becsukott szemmel mentünk, aztán pók- és rákjárásban (reális cél), végül megpróbáltunk úgy eljutni a célig, hogy nem érhet le a lábunk (van, akinek ez már túl nehéz cél volt), legvégül pedig az volt a feladat, hogy egyik testrészük sem érhet a földre (lehetetlen cél). Megbeszéltük, hogy fejlődést a túl könnyű célok kitűzésével nem érünk el, így meg kell találnunk a számunkra legmegfelelőbb nehézségi szintű, de erőfeszítéssel elérhető célokat. Ezt a mozgásos feladatokról átvittük a mindennapi életbe is, kerestünk reális célokat.
Következő alkalommal a kívánság és a cél közötti különbségeket elemeztük: miben különböznek? melyikben van felelősségünk? melyikre van hatásunk? melyik jár fejlődéssel? Megállapítottuk, hogy a célok kitűzése nem egyenlő az álmodozással!
Ha túl könnyen teljesülnek a kívánságaink, akkor könnyen túlzásokba eshetünk, mint az öreg halász felesége. Nemrég olvastuk a mesét olvasás órán, most megismerkedtünk egy másik változatával, ami a Boldogságóra munkafüzetben szerepelt. Megrajzoltuk a saját három kívánságunkat is, melyben a gyerekek már igyekeztek olyan dolgokat rajzolni, ami elérhető az aranyhal nélkül is, ha tesznek érte.
Harmadik alkalommal az osztály közös céljait gyűjtöttük össze. Most leginkább az foglalkoztatja a gyerekeket, hogy másfél évnyi szöveges értékelés után most már érdemjegyeket fognak kapni, megkezdődik az ötösök gyűjtése. Ez a legfontosabb célja most az osztálynak, hogy év végéig minél több ötös érdemjegyet gyűjtsünk. Ehhez egy játékot találtunk ki: egy táblázatban gyűjtögetjük az ötösöket, közösen az osztály. 25, 50, 75, 100, 125 stb. ötös után mindig kap valami jutalmat az osztály. Mindenki részesül a jutalomból, nemcsak azok a tanulók, akik ötöst szereztek, így mindenki megpróbál minél többet beletenni a közösbe, együtt küzdünk ezért a célért.
Egyéb közös célokat is kitűztünk: javítani a magatartásunkon, megnyerni az iskolai versenyeket, folytatni az úszást, egészségesebben étkezni stb. Ezeket a közös célokat kis rajzokon meg is jelenítettük.
A hónap dalával zártuk a téma feldolgozását, közösen énekeltük, hogy van egy álmunk, amiért mindent megteszünk! Nagy lelkesedéssel kezdjük meg tehát az osztályzatok gyűjtését, igyekszünk kitartó tanulmányi munkával minél több ötöst összegyűjteni tanév végéig!