Örülünk mindennek

Hangszerbemutato-2.jpg

– A foglalkozást a „Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok… kitárom a világom” relaxációval kezdjük.
– A hónap dalát is meghallgatjuk, bár ezt már ismerik a gyerekek, sokszor hallgattuk.
– Irányított beszélgetést kezdeményezve körben ülnek a gyerekek, egy gyertyát körbe adok, és akinél van a gyertya, az elmondhatja, hogy minek örül, mi okoz számára örömet, boldogságot. (Válaszok: ha játékot kapnak, ha anya megsimogatja, megpuszilgatja, ha a csoportban X. Y. játszik vele, ha otthon a kiskutyájával játszhat…)
– Szituációs játékra hívom a gyerekeket, eljátszom, hogy valakinek „ráütök” a kezére, összeráncolom a homlokom, megdicsérem, megsimogatom, ölembe ültetem… ezek után megbeszéljük, hogy mi okozott nekik örömet, mi fájdalmat, bánatot.
– Vajon mi a szüleinknek, csoporttársainknak mivel tudnánk örömet okozni? Kötetlen beszélgetés kezdeményezése….
– Meghallgatják Szutyejev Okoska botocska című meséjét ( ez nagy kedvenc a csoportban), majd beszélgetünk a meséről. A Sün türelmes, segítőkész magatartása úgy okozott a Nyúlnak örömet, hogy a végén a rájött, hogy a Süni jócselekedete, szeretete megmentette őt. A Nyúl család pedig örült, hogy épségben hazajött a családfő.
– Mi van a takaró alatt? játékot játszottuk közösen, ahol kedvenc tárgyakat, állatokat, plüssöket kellett tapintás útján kitalálni.Nagyon élvezték.
– A „dobkereső” játék is előkerült, illetve a „Kipp kopp kopogok”, ahol a dob hangját kellett követni bekötött szemmel, illetve egymás hangját kellett felismerni. Mindenki sikerélményhez jutott, ami nagy örömet okozott nekik.
– Levezetésként Sünit, és Nyúl urat kellett kiszínezni.
– Ezen a héten néhány iskolás diák eljött hozzánk handszeres bemutatót tartani a tanárbácsival, amivel nagy örömet szereztek a gyerekeknek Zenére táncoltak, megfoghatták a hangszereket, sőtt, ki is próbálhatták őket.
Igazi Boldogság nap volt a gyerekeknek.

Képek