Mit adhatunk?
- Csoport neve: Szitakötők
- Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Kiskunhalasi Tagintézménye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (106 megtekintés)
A reggeli beszélgetőkörünk ebben a hónapban az ünnepkör köré épül, melynek középpontjában a család, a szeretet áll. Éppen ezért a boldogító jó cselekedetek már bevezetésre kerültek a csoport mindennapjaiba a témaköri aktualitásnak köszönhetően.
Reggeli beszélgetőkörünkben a napi aktualitások megbeszélése után a hónapokhoz kapcsolódóan a jó cselekedetek kerültek sorra.
” Gyerekek! Tudja valaki mik azok a jó cselekedetek?” A válaszok nagyon érdekesnek bizonyultak: ” amikor kapunk valamit, amikor valaki kedves hozzánk, amikor nevettetnek minket, bármi aminek örülünk, ha összepakolunk, ha adunk pénzt valakinek”
A gyermekek válaszai után megbeszéltük mi lehet jó cselekedet, illetve, hogy mi a fontossága, hogy milyen hatással van ránk.
” Gyerekek! Tettünk mostanában valami jót ? Meséljétek el” csak úgy szaporáztak a frappáns válaszok a jó cselekedeteket illetően.
A tízórait és a naposi munkát követően meseország tündére tartogatott számunkra meglepetést.
” Meseország tündére tartogat számunkra egy meglepetést! Utazzunk el meseországba és hallgassuk meg mi lehet az?!” Meseország- mesevár című mondókára utazás meseországba.
Mesehallgatás: Óvodás vándor tündérek
” Gyertek játsszuk el a mesét!”
beszélgetés a meséről
” Mit gondoltok gyerekek! Mivel tehetünk jót? Mi lehet jó cselekedet?” Ha segítünk valakinek, jött a válasz a gyermekek nagy részétől..
Készítsünk segítő kártyákat!
A segítő kártyákra a gyermekek a jelüket, a másik oldalra pedig egy-egy szívecskét ragasztottak, amivel azt jelezték, hogy ha valakinek szüksége van segítségre a csoportban, csak elveheti és a kártyán szereplő segít neki.
A nap további részében a kártyák cserélgetése zajlott, érdekesebbnél érdekesebb helyzetekben segítettek a gyermekek egymásnak. A kártyákat mindenhová magunkkal vittük!
Másnap reggel a beszélgetőkörünk után megkérdeztem a gyermekeket milyen érzéssel töltötte el őket az, hogy segítettek és hogy segítséget kaptak.
Kértem őket, hogy formázzák meg az érzelmet gyurmából! Mutassák meg, milyen érzés volt nekik!