Szeretetnyelvmatrica
- Csoport neve: konyvmolyok5
- Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Felsősök
- Téma: Társas kapcsolatok
- (195 megtekintés)
Boldogságóra: A társas kapcsolatok
Feladat: Szeretetnyelv matrica
Ráhangolódásként az önbizalomfejlesztő relaxációval kezdtünk. Sok gyermeknek ez teljesen új és szokatlan feladat volt. Mivel be kellett csukniuk a szemüket ezért én, mint külső szemlélő alaposan meg tudtam figyelni a reakciójukat. Voltak, akik passzívan ellenálltak, ők voltak kisebbségben, voltak, akik kihasználták az időt, hogy fejüket a padra lehajtva szunyókáljanak, ők voltak kezdetben többségben. Olyanok is akadtak, akik feszülten figyelve arra koncentráltak, hogy minden utasítást pontosan végrehajtsanak. Ahogy haladtunk az időben, azt vettem észre, hogy a „szunyókálók” is a feladat utasításainak megfelelően feszítették és lazították az izmaikat, s a vége felé önmaguk számára is észrevétlen végezték a gyakorlatot. Összességében tetszett nekik a feladat. Kérték, hogy máskor is legyen ilyen.
A megfelelő szó című történet feldolgozásával folytattuk az órát. Arra a kérdésre, hogy milyen legszebb é legértékesebb szerveket vihetett a szolga az uralkodónak a következő válaszok születtek:
– máj, mert az a kiválasztás szerve, szétválogatja a jót és a rosszat
– agy, mert minden ott (fejben) dől el
– szív, mert az az egész test motorja
– üres kézzel ment vissza, mert a lélek, kézzel megfoghatatlan
Arra a kérdésre, hogy a legcsúnyább, legszörnyűbb szervnek mit vitt a szolga a legtöbben a gyomor, végbél szerveket tippelték.
Összegzésként közösen megállapították, hogy ez egy tanulságos történet, s a szolga indoklásával teljes mértékben egyetértettek.
Az órát a Szeretetnyelv-teszttel folytattuk. Persze eleinte poénkodtak, hogy tollal vagy ceruzával kell-e kitölteni, kapunk-e rá jegyet, fel kell-e írni a nevüket. De ahogy a válaszokon keztdtek el gondolkodni, fokozatosan, mindenki magába fordulva, elcsendesült, s a végére izgatottan várták a kiértékelést. Az azonos szeretetnyelvhez tartozók egy-egy csoportba összeültek, s arról beszélgettek, hogy:
• Mennyire volt új ez az információ számukra?
• Miben mutatkozik meg ez náluk?
• Milyen nehézségeik voltak már ebből kifolyólag nekik?
• Van-e olyan dolog, amire rájöttek a tesztből és másként tekintenek majd bizonyos dolgokra?
Végezetül a szeretetnyelvükhöz illeszkedő matricát készítettek.