Megküzdési stratégiák

- Csoport neve: Mazsola001
- Kurca-Parti Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (138 megtekintés)
Már az óvodás gyermekeket is érik kudarcok, konfliktusok, stresszes helyzetek, éppen ezért fontos, hogy tanuljanak olyan módszereket, stratégiákat, amelyek segítségével ezektől megszabadulhatnak. Több napon keresztül dolgoztuk fel ezt a témát. Relaxáltunk, meséltünk, mozogtunk, versenyeztünk. A kicsi dió népmese által megérthették azt, hogy a türelem, a várakozás sokszor eredményes lehet a nehéz helyzetek megoldásában. Majd utána elénekeltük az, A part alatt dalt, amelynek segítségével rögzítettük: hogyan lesz a búzából kenyér. Hogy a növények növekedését majd élőben is megfigyelhessük magokat, hagymákat ültettünk. Mivel már nagycsoportosok vagyunk, és a csoport nagyon szereti a mozgásos tevékenységeket, ezért ilyen játékokat játszottunk: diógyűjtő, cápatámadás, ki ér előbb a helyére, kincskereső -egyéni ügyességi játékokat, valamint a hajótörés csapatjátékot. A játékok segítségével fejlődtek azok a képességeik (alkalmazkodás, kudarctűrőképesség, csoportkohézió) amelyek a megküzdési stratégiák fontos elemei. Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjét is meghallgatták. A játékok közbeni pozitív és negatív érzéseikről, érzelmeikről, valamint a meséről: „Miért rabolta el a sárkány a király lányt?”„Ki került már nehéz helyzetbe, hogyan oldotta meg?” -resztoratív kör módszerével beszélgettünk, amellyel beszédkészségük is fejlődött. Nagyon értelmesen, bátran mondták el érzéseiket, átélt élményeiket. Közösen megfogalmaztuk, hogy ha valami negatív hatás éri őket (pl. kudarc, félelem), akkor a rossz érzés enyhítésére kitalálhatnak olyan helyzeteket, amelynek segítségével megszabadulhatnak tőlük.
Nagyon tartalmas, élményekben gazdag hetünk volt, nagyon jól érezte magát mindenki, és közben megtapasztalták, hogy a rossz érzésekkel szembe kell nézni, és lehet sikeresen küzdeni ellene. A megküzdési stratégiák fejlesztése már ebben az életkorban is nagyon fontos, hiszen ezzel is fejleszthető az érzelmi intelligencia.