Ellazulni, jaj de jó!

273672406_5159059024113215_7480564130646349670_n-8.jpg

Február témaköre: Megküzdési stratégiák
febr. 11.

A 3. órát közös énekléssel kezdtük, majd jött a relaxáció.
A gyerekek teljes mértékben tudtak azonosulni a Kecskekatonaság című népmese szereplőivel. Mivel tetszett diákjaimnak a történet, ezért érdeklődéssel fogadták a szituációs feladatokat is. Az eltérő képességű gyerekek természetesen más-más feladatot kaptak. Az egész órán remekül együttműködtek, senki sem volt kiközösítve, közösen segítették egymást.
Az óra közben többször felhívtam a figyelmüket arra, hogy kit, hogyan lehetne bevonni a munkába. Úgy láttam, hogy az órám elérte célját, hiszen diákjaim megértették a népmese tanulságát és ezzel kapcsolatban el is mondták véleményüket.
Elkészítették a gyerekek az osztály megküzdési szókészletét szivárvány formában, melybe azokat a dolgokat írták, melyek segítik őket a különböző nehézségek leküzdésében.
Meditációval és közös énekléssel -Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával – zártuk az órát.
A negyedik órában, a Kiképzés játék során, csoportmunkában, forgószínpadszerűen a gyerekek adtak feladatokat egymásnak. Arról is szót ejtettünk, hogy hogyan lehet megoldani a kapott feladatokat.
Ezt az órát is meditációval és Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával zártuk.
A foglalkozásoknak pozitív nevelő hatása volt a gyerekek viselkedésére. Önértékelésüket és önbizalmukat is sikerült megerősíteni. Sok jutalomkártyát és ötös érdemjegyet tudtam kiosztani az órák végén. Boldog voltam, mert igazán jó hangulatban dolgoztunk.
Egy vidám farsangi mulatsággal zártuk a napot, melyet nagyon élveztek a gyerekek.

Képek