Társas kapcsolatok

Boldogságóra_3.-osztály_Társas-kapcsolatok_tábalkép_barátság-3.jpg

3. osztály

„Boldog és hálás vagyok azért, amim van”

Az órát egy „Pacsizz körbe” játékkal kezdtük, arra kértem a gyerekeket, hogy próbáljanak minden társuknak személyre szabott üdvözlést kitalálni. Beszéltünk a feladat előtt arról is, hogy a katolikus mise végén is köszöntjük egymást a templomban. Elhangzott a „Béke veled!”, „Isten hozott!”, „Örülök, hogy látlak!” „Örülök, hogy meggyógyultál és itt vagy!”, „Szia!”, „Csá!”, „Hello!”, „Üdv!” köszönzések.
A ráhangoló körbeszélgetésben megkérdeztem a gyerekektől, hogy mi jut eszükbe a „Társas kapcsolatok” kifejezésről. A válaszokban a barátság, osztály, közös játék, kifejezések hangzottak el, ami viszont meglepő volt számomra, hogy a család jutott a legkésőbb kifejezésre, rávezető kérdések segítségével hangzott el.
Ezután véletlenszerű, betűkártyás választással osztottam 6 csoportba a gyerekeket.
Ezután elolvastam nekik a munkafüzetben található, a témakörhöz kapcsolódó mesét, mely Pajtitusz királyfiról szól. Arról a királyfiról, aki a palotában élte életét szüleivel, Cimborabossal a királlyal és Barátnőszikével, a királyné édesanyjával. Nincsenek vele egykorú barátai és arra vágyik, hogy ő is járhasson iskolába, ahogy a többi gyermek is a királyságban. 3 próba elé állítják, de az utolsó próba maga az, hogy elmegy egy napra az iskolába. Pajtitusz nagyon jól érezte magát, barátai lettek.
A mese meghallgatása után tartalomelemzéssel folytattuk a munkát. Kérdésekre, egyéni véleménynyilvánítással válaszoltak a gyerekek.
A munkafüzet feladatai közül választottam egyéni és csoportmunkában végezhető feladatokat.
Az egyéni feladatban szórejtvénnyel kezdtük, melynek megfejtése a barátság szó volt. Ez felkerült a táblára:

Barátság a kép bal oldalán
Arra kértem a gyerekeket, hogy írják a feladat mellé azok neveit, akikről úgy érzik, hogy barátságban vannak. Örültem, mert mindenki írt fel az osztálytársai közül is valakit!
Csoport feladattal folytattuk, szókeresővel: szociális, család, barát, óvoda, iskola szavakat kellet megtalálniuk. Kiemelten foglalkoztunk a szociális szóval.

Csoportmunka
A szólás szófelhőben a „Madarat tolláról, embert barátjáról”, „Bajban ismerszik meg a barát”, „A jó barát drágább az aranynál” szólásokat kerestük meg. Jelentéstartalmukat szóban megbeszéltük.

Táblakép
Befejezésül, minden csoporttól azt kértem, hogy készítsenek el egy felhőtérképet, melyben a központi téma a „Barátság” kifejezés álljon, egyéni formátumban, egyéni kifejező eszközökkel, az ismérv csak a központi téma és a színesceruzás kivitelezés volt. Megnéztük a MINIMOZI témához kapcsolódó filmjét, a

Felhőtérkép készülőben

kép

Az elkészült felhőtérképekkel feldíszítettük az iskola boldogság falát.
kép

Örömet okozott számomra, hogy az osztályban baráti kapcsolatok alakultak ki, az eltelt 2 év alatt, úgy érzem a más településekről érkezett kisdiákok is be tudtak illeszkedni az osztályközösségbe.
Rintek Nóra Szvetlána és a 3. osztály

Forrás:
Pacsizz játék:
file:///C:/Users/Felhasznalo/Desktop/EKOP/Boldogs%C3%A1g%C3%B3ra_kapcsolatok%20%C3%A1pol%C3%A1sa/12_alsos_tarsas_intelligencia.pdf
„Ian” by Fundacion Ian | CGMeetup:

Képek