A szavak ereje

Mandalás-megerősítő-kártyák2-5.a.jpg

Foglalkozásainkon az érzelemközpontú megküzdésre helyeztük a hangsúlyt, a stresszhelyzet okozta negatív érzelmekkel való megbirkózás konstruktív lehetőségeit kutattuk.
Az 1. foglalkozás:

I. Előkészítés: A megküzdés mint boldogságfokozó stratégia „elméletének” áttekintése

II. Beszélgetőkör: a gyerekek személyes tapasztalatainak, élményeinek megbeszélésére egy teljes órát fordítottunk:
1. Mindenki megoszthatta a múltbéli és jelen életének olyan tapasztalatait, amikor egy negatív esemény vagy helyzet fájdalmat, feszültséget, szenvedést okozott/okoz számára (szülő, nagyszülő elvesztése, válás, betegség, pandémia-karantén…)
2. A sikeres megküzdés lehetőségei: Hogyan sikerült/sikerülhet megbirkózni a nehéz helyzettel? Mit tanácsolhatunk egymásnak, hogy a megpróbáltatásokat könnyebben viseljük?

III. Boldogságbeszéd: Kk. 177. oldal

2. foglalkozás:

I. Motiváció – előkészítés: Emoto professzor vízkristályainak segítségével tudatosítottuk, hogy milyen hatással vannak ránk a pozitív és a negatív érzelmek, indulatok, hogy gondolataink, szavaink, viselkedésünk nagy hatással bír lelki jóllétünkre.
II. Megerősítő mondatok: Az általam gyűjtött (kivetített) kb. harminc erőt adó idézetből minden gyerek választott egyet, olyat, ami számára a legnagyobb erőt adja.
III. Mandalás megerősítő kártya készítése: Mindenki választott egy kártyát, erre ráírta mondatát, a hátoldalán lévő mandalát pedig kedvére kiszínezte.
A kártyákat lamináltuk, és bekerültek a tolltartóba, táskába, íróasztalra…, hisz tudjuk, hogy a pozitív üzenetek, szép képek harmonizálják a bennünk lévő vízkristályok szerkezetét.

IV. „Melegzuhany”-játék: Egy percig minden csoporttag élvezhette, amint „rázúdítottuk” jó tulajdonságait.

Képek