Boldogságfokozó hála gyakorlása a Maci csoportban

- Csoport neve: Baktaovi
- Baktalórántházai Zengő Erdő Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (100 megtekintés)
Megkezdődött az új nevelési évünk óvodánkban, az esélyegyenlőségi intézményi éves terv és a boldog óvoda program közös cél-és feladatrendszerére építve. A pozitív pszichológia szemléletmódját figyelembe véve, és annak módszereit alkalmazva valósulnak meg a különböző tevékenységeink csoportunkban. A boldogságfokozó hála pillangó megjelenése a maci csoportban körül ölelte a mindennapjainkat ebben a hónapban, melynek játéka, éneke nagy segítséggel volt a nyolc új kiscsoportos gyerek elvarázsolásában a beszoktatási, visszaszoktatási folyamatban. A három pillangó című mese eddig is nagy kedvenc volt, és a síkbábok elkészítése után lehetőség volt a nagyobb gyerekek számára az önálló mesélés lehetősége a kisebbeknek. Vizuális technikával elkészítettük hála napocskánkat az új gyerekek tenyérlenyomatával, így éreztetve velük a Maci csoportba tartozásukat, befogadásukat. Megtanultuk, több esetben használtuk a „Köszönöm” varázsszót, hiszen a mi halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeinknek nagy szüksége van az érzelmi intelligencia fejlesztésére, illetve alapvető viselkedési szabályok, szavak tanítására. Több napon keresztül alkalmaztuk az aktív relaxációs mozgás alapú játékokat, melyek már több esetben a szabad játékban is elő kerülnek. Szomorú Szilárd és Boldog Blanka mindennapos vendég csoportunkban, akik segítségével az érzelmek szavakba önthetőek, illetve a kisebbek számára „mögé bújhatóak”. „Hála pók szövés”játék által a gyerekek elmondhatták kinek mit köszönnek, miért hálásak neki. A munkafüzet segítségével kiszínezhették, hogy kinek mi van a szobájában, és mit köszön a szüleinek. A hála világnapját óvodai szinten ünnepeltük meg a tornaterembe mind a hat csoport jelenlétével. Interaktívan játszottunk, beszélgettünk, majd a végén közösen elénekeltük, elmutogattuk Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át…című dalát. Az átélt élmények visszajelzéseiből elmondhatom, hogy pozitív élményként élték meg mind a gyerekek, mind a felnőttek ezt a közös, együttes tevékenykedést. Közösségünkben eddig is aktívan, elhivatottan tevékenykedtünk a Boldogságóra program havi témáinak feldolgozásában, de ebben a nevelési évben munkaközösség keretében is fejlesztjük módszertani ismereteinket az óvodapedagógus kollégákkal a még szervezettebb, irányítottabb „Boldogság” tanulásához, tanításához.