„A legnagyobb sikereket akkor fogjuk elérni, amikor képessé válunk arra, hogy másokon segítsünk”. (Ch. F. Haanel)
- Csoport neve: Csillagok6A
- Alapiskola és Óvoda Almágy
- Kategória: Felsősök
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (517 megtekintés)
December, a boldogító jócselekedetek hónapja
Maga a téma nagyon közeli a gyerekek szívéhez. Ilyenkor, amikor mindenki a karácsony szellemében él, talán még fontosabbak a pozitív tettek.
Osztályunk szívesen segédkezik, legyen szó bármilyen segítségnyújtásról. Tavaly karácsonykor például adományokat gyűjtöttek egy közeli gyermekotthon lakóinak, amiket együtt adtunk át nekik. Az idei év szeptemberében pedig műanyag kupakokat gyűjtöttek egy beteg kisfiú megsegítésére. Ezeknek az élményeknek a felelevenítése tökéletes volt a téma bevezetéséhez. A fogalom megbeszélését online osztályfőnöki órákon oldottam meg. Első lépésként ötleteltünk, hogy mik is lehetnek jócselekedetek, mi tartozhat közéjük.
„A jónak lenni jó, mert…” kezdetű mondatot kellett nekik befejezni. A gyerekek egymás szavába vágva sorolták, hogy szerintük mi is tartozhat ide. Természetesen, minden véleményt meghallgattunk, elemeztünk. Ennél a témánál is előjött a diákok kreativitása. A következő ötletek születtek: kisállat örökbefogadása, madáretető készítése, szelektív hulladékgyűjtése, idősek segítése, házimunka elvégzése és még sorolhatnám. Elosztottuk egymás között, hogy ki milyen jócselekedetet hajt végre. Érdekes módon nem keletkezett vita abból, ha valaki ugyanazt a tettet választotta. Segítségképp felsoroltam a segédanyagban szereplő foglalkozásokat, amiből aztán mindenki kedvére válogathatott. Volt olyan kisdiák is, aki jelezte, hogy ő több napra is beosztja, hogy mit fog segédkezni.
Többeket a kártyás módszer fogott meg a leginkább.
Az osztályban sok a jó meseíró, tetszett nekik a Jó tett és Rossz tett hernyókról szóló meserészlet is. Megbeszéltük, hogy szerintük hogyan fejeződhet úgy be a mese, hogy pozitív hozadéka legyen.
Mivel nálunk már október közepétől online oktatás folyik, nagyon nehéz egy-egy feladat végrehajtása, dokumentálása. Ezért a gyerekekkel úgy egyeztünk meg, hogy mindenki fotó formájában örökíti meg a jócselekedetét. Volt, aki több fotót is készített, sőt olyan is volt, aki idézetekkel gazdagította az órákon elhangzottakat.
Ehhez a témához is azonnal pozitívan álltak hozzá a gyerekek, és most is kérdezték, hogy vajon mi lesz a januári feladat…
Agócs Eszter t. n.