Csendben maradunk, nem hangoskodunk

IMG_2711.jpeg

A jó cselekedetek témáját a gyerekekkel igyekeztem úgy alakítani, hogy örömmel vegyenek részt a tevékenységen.
A foglalkozást a Puha meleg felengedek relaxációval kezdtük. Lassan, nyugodtan jól érthetően mondtam a szöveget. Az tapasztaltam, hogy a gyerekeknek tetszett a relaxációs gyakorlat. Fegyelmezetten, nyugodtan viselkedtek és ez a nyugalmi állapot átjárta az egész foglalkozást. A relaxációs gyakorlat után Bagdi Bella: Jó emberré csak szívemmel válhatok című dal meghallgatásával folytatódott a délelőtt. Az első alkalommal új dal megismerése volt a célom. A második alkalmat, pedig azzal színesítettem, hogy mivel érzékszervek szerepelnek a dalban, ezért arra kértem a gyerekeket, hogy utánozzák le, mutogassák el a testrészek mozgását, valamint mire használhatóak.
Játszottunk egy szituációs játékot, amelyben örömmel tapasztaltam, hogy a csoport tagjai mindannyian életkori sajátosságuknak megfelelően fogalmazták meg véleményüket. Kreativitásuk, egyéni ötleteik megmutatkoztak ebben a játékos beszélgető körben.
Szösszenetek a gyerekektől:
1. Anya fáradtan jön haza, és rengeteg munkája van otthon. Miben tudtok segíteni?
– Segítek neki a főzésben.
– Takarításban segítés
– Mosogatásban segítek
– Teregetésben
– Söprögetni
– Elpakolom a játékaim
2. Ovis barátunk(barátnőnk) szomorkodik, mert otthon felejtette az alvókáját. Hogyan tudtok segíteni?
– Megnevettetem
– Elhozom neki otthonról
– Együtt játszom vele
3. Az óvó néninek ma fáj a feje. Miben tudtok segíteni?
– Csendben maradunk, nem hangoskodunk
– Elmegyünk hozzá és meglátogatjuk
– Hozok neki innivalót
– Megnevetettem
– Megcsikizzük
– Gyógyszert adunk neki
A témafeldolgozás mesével az online feladatbankból ajánlott A telhetetlen méhecske című mesét választottam. Ez egy diavetítés, amelyhez azt találtam ki, hogy készítettem egy prezentációt, a képekhez tartozó szöveg alatt az én hangom hallatszik, egy kicsit modernebb diavetítést alkalmaztam. Azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek tetszett ez a fajta mesélés. Figyelmesen hallgatták végig a mesét. Ez betudható annak is, hogy a mai kor gyermekei, nagy érdeklődést mutatnak az IKT-s eszközök iránt. Ez is egy jó motivációs eszköznek bizonyult számukra.
Angyalkakákat készítettek muffin papírból, hajtogatás technikájával és ragasztással. Egyszerű technikát választottam, hogy a figyelmük hosszú ideig fenntartható legyen és jó szívvel, örömmel töltse el őket az alkotás öröme.
Célul tűztem ki, hogy minden egyes téma befejezésekor, amikor felragasztják az adott hónap jelét a Boldogságvár lépcsőfokára, átismételjük az eddig megtett témákat. Egyre ügyesebben, magabiztosabban visszatudják mondani. A visszacsatolás elve működni látszik.
A délelőttöket Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalával zártuk.
Azt veszem észre, hogy jól érzik magukat a Boldogságórán. Különösen örömmel tölt el az, hogy azok a gyerekek, akik egy kicsit bátortalanabbak, itt a kislétszámnak köszönhetően aktívabbak, ügyesen megtudják fogalmazni véleményüket, bátrabbak.

Képek