Kedvességnapocska

- Csoport neve: Levendula 1234
- Lesence Völgye Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (96 megtekintés)
Beszámoló a 2020 decemberében elvégzett feladatokról:
December a szeretetteljes adventi várakozás, a boldogító jó cselekedetek csodálatos időszaka, emiatt az esztendő egyik legkedvesebb hónapja számunkra. November 30.-án, hétfőn gyújtottuk meg az iskolában az adventi koszorú első gyertyáját (idén a járványügyi helyzetre való tekintettel csak szigorúan osztálykeretben), december 18.-án pedig már mind a négyet ünnepeltük. A két időpont között eltelt időben rengeteg szép dolgot cselekedtünk. Egész hónapban figyeltünk arra, hogy a jó cselekedetek minden tettünkben megmutatkozzanak.
Először is a folyosót és a folyosói nagy faliújságot kezdtük „téliesíteni”, mindenki tetszésére és örömére. Az ablakokra 3D-s hópelyheket és kisebb hópihéket ragasztottunk, „filigrán” technikával téli falut, templomot, fenyőfákat nyírtunk fehér papírból. Feldíszítettük az iskolai karácsonyfát, ami egész hónapban meleg fénnyel világította be a közösségi teret, amit mindenki szívesen fogadott. Az osztályban is készítettünk mini karácsonyfát az egyik kedves szülő támogatása által, és mindannyiunk kedvére a központi ablak is ünnepi díszeket kapott a technika és rajz órák eredményeképpen.
Idén is részt vettünk a Katolikus Karitász felhívása általi Angyalbatyu programban, amivel a rászoruló gyerekek számára, cipős dobozokban gyűjtöttünk és adományoztunk kedves ajándékokat. A 2020-as évben, iskolánk igazgatónőjének kezdeményezése által, a Gárdonyban létező CNJ kutyamenhely számára is szerveztünk ajándékozást. Rengeteg tápot, konzervet, játékot, takarókat hoztak kutyabarát gyermekeink a kutyusok számára.
A kedvesség és ajándékozás jegyében tartottunk „kedvességnapot” is, amikor mindenki arra törekedett, hogy csak jó, kellemes, kedves élményeket nyújtson társai, nevelői számára. Ennek jegyében született meg a fizikailag is testet öltött „kedvességnapunk”, amire nem arcképeket, hanem „tenyérképeket” helyeztünk körbe, összetartásunk, együttműködésünk szimbólumaként. A napocska sugarait a gyerekek körbe rajzolt ujjacskái alkották. A boldogságórás munkafüzet 60. oldala alapján a kezdőbetűkkel is pozitív üzeneteket alkottunk, arra vonatkozólag, hogy hogyan segíthetjük rászoruló embertársainkat (SEGÍTS – a kezdőbetűk mondatait együtt alkottuk a gyerekekkel, a fényképet feltöltöttem.). A terem ajtajára pedig felkerült táblázatos elrendezésben egy olyan javaslat gyűjtemény, a „Jó cselekedetek gyűjteménye”, aminek segítségével minden nap lehetett valami szépet és mások számára valami hasznosat, jót tenni. Ezt a táblázatot mindenki személyesen is megkapta fénymásolt lapon, úgyhogy azokat a rubrikákat, amikben a bent levő feladatokat teljesítette a hónap folyamán, kiszínezhetett, kidíszíthetett egyéni módon és technikával.
December 12.-én, szombaton a december 24.-i szentestét dolgoztuk le az iskolában. Ezt a napot mindenképpen ünnepivé próbáltuk varázsolni, úgyhogy vidám, játékos vetélkedő által ismerkedtünk a különböző nemzetek karácsonyi hagyományaival, szokásaival. A családtagok számára apró ajándékokat készítettünk és elvetettük Luca nap alkalmából a búzánkat is. Ez évek óta hagyomány nálunk, ahhoz a feltételezéshez kapcsolódik, hogy: ha a búza december 24.-ig szépen, frissen, sűrűn és üdén kikel, akkor egészségesek leszünk. Ennek jegyében az iskola összes alkalmazottja és tanulója vetett egy-egy búzaszemet egy cserépbe, azzal a hittel és meggyőződéssel, hogy tényleg mindannyian egészségesek maradunk. A búzánk december 18-ra csodálatosan kikelt, közel 3 cm-re nőtt, szép zöld színű lett, úgyhogy közösen ünnepeltük azt a csodát, hogy 2021-ben mindenki egészséges lesz..
Ebben a koronavírusos helyzetben saját, egyéni, jelképes, ünnepi maszkokat is készítettünk papírból (fénymásolt sablon alapján), aminek kapcsán megbeszéltük, hogy most még fontosabb az egymásra való odafigyelés, az elővigyázatosság, vigyázás és féltés.
A választható feladatok közül nagyon tetszett a gyerekeknek a madarak megsegítésére irányuló feladat, a madáretető készítése is. Ezt a feladatot otthon teljesítették a gyerekek, az elkészült alkotásokról pedig képet küldtek a lelkes, segítő szülők. A legjobban sikerült madáretető képét közösen szavaztuk meg a gyerekekkel, amit a beszámolóhoz csatoltam.
Úgy érzem, ez a hónap is elérte a célját, kissé ünnepivé színezte a szürke hétköznapokat, melegséget, szeretetet varázsolt a gyermekek, rajtuk keresztül pedig a családok szívébe. Reméljük, hogy a következő esztendő legyőzi, átírja a 2020. év nehézségeit, és egészséget, biztonságot hoz az egész emberiség számára!