Mindig az adott helyzetben kell megtalálni a lehetőséget az örömök élvezetére

- Csoport neve: Olelo1.c
- Vermesy Péter Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (94 megtekintés)
Ez a március mindannyiunk életében sok fordulatot hozott. Két órát tudtam tartani élőben, áprilisban online is csak 2 jut.
Végeztünk Mindfullness gyakorlatot a közös nasi gyűjteményből. Mindenki kapott egy vaníliás karikát és 4 egyenlő részre törte.
Az elsőt csak gyorsan meg kellett enni, és a kiadott jegyzetpapírra az 1-es szám mellé leírni, hogy milyen ízeket, illatokat vettek észre.
A másodikat már csukott szemmel kellett elfogyasztani, ugyanazzal az instrukcióval és lejegyzetelni a 2-es mellé.
A harmadik részt addig kellett a nyelvükön vagy a szájüregben tartani, ameddig csak tudják. 3-5 perc volt. A megfigyelés szempontjait itt sem változtattam meg.
A negyedik negyednél, viszont nem csak sokáig kellett a szájukban tartani, hanem azt kellett észrevenniük, hogy milyen emlékeket és ezáltal milyen ízeket, illatokat ébreszt bennük ez a kis édesség. Volt olyan gyermek, akinek rossz emlékeket idézett, ugyanis a vaníliás karika a szájában pilóta kekszé változott, amit akkor kapott , amikor megszületett a kistestvére, s ő attól félt, hogy mostantól mindenki csak Öcsivel fog foglalkozni, míg őróla elfeledkeznek.
Mindenki élvezte a feladatot.
A második alkalommal örömsétára mentünk, de nem az utcára és parkokba. Direkt az iskola udvarra vittem őket, hogy ott, ahol minden nap megfordulnak találjanak rá azokra a kis apróságokra, amik egyébként örömet szereznek nekik, csak nem figyelnek rá. Úgyhogy a 3.c a Boldogságóra munkafüzetével sétálgatott a maglódi iskola udvarán. S boldogan szaladtak, ha találtak valami érdekeset. Meglátták a mohákat, hogy milyen szépek, a többi gyerek játékát, a nevetést, a napsütést… s még sorolhatnám.
Miután elváltunk az örömnapló vezetését kértem tőlük márciusban. Minden nap legalább 3 dolgot kellett írniuk, ami örömöt szerzett nekik. A nem kell menni iskolába-tól, az egészségesek vagyunk-on át egészen addig, hogy szívet formált a céklalé a tányéromban-ig észrevették a gyerekek, hogy minden napjuk elég sok örömforrást rejt még akkor is, ha „be vannak zárva”. Reméltem, hogy rákapnak az ízére és szokásukká válik.
Készítettem nekik az első online Boldogságórára egy PPT-t, ahol mutattam más lehetőséget is az örömnapló elkészítésére. Ezt az anyagot, kicsit a szülőknek is szántam, sokan támogatólag léptek fel. Volt, aki kérte, hogy a munkahelyén is megmutathassa. Talán belátják ők is, hogy sok minden azon múlik, miként állunk egy helyzethez. Milyen szemüveg van rajtunk, a félig teli vagy a félig üres pohár mellett döntünk.