Szuperhősök

85196771_2792822354143132_5425083378963578880_n.jpg

Beszámoló a februári Boldogságóra foglalkozásról

A foglalkozás témája: Megküzdési stratégiák

Mi a foglalkozást a kedvenc játékok kiszabadításával, bátorságpróbával kezdtük.
Reggel, mielőtt megérkeztek a gyerekek az óvodába, eldugtam a lányok legkedvesebb babáit, és a fiúk kedvenc építőjátékát is. Persze a gyerekek rögtön észrevették, és kérdezgették, hol lehetnek a játékok. „Természetesen én nem tudtam róluk semmit.” Aztán, amikor már mindenki megérkezett, elkezdtük keresni a játékokat, de csak egy levelet találtunk, amit a boszorkány írt. A levélben benne volt, hogy ő rejtette el a játékokat (meg is indokolta, hogy miért), és leírta, hogy mi mindent kell megcsinálni, teljesíteni ahhoz, hogy visszakapjuk a játékokat: közös éneklés, verselés, különféle erőt és ügyességet, bátorságot igénylő gyakorlatok, végül egy türelemjáték. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatokat, és ügyesen teljesítették a próbákat, így természetesen előkerültek a sötét kamrába rejtett játékok.
Aztán megbeszéltük a bátorságpróbát: kiből milyen érzelmeket, magatartást váltott ki a szituáció.

A megküzdési módok érzékeltetéséhez, gyakorlásához választottam a relaxációs gyakorlatokat is, valamint az éneklést.
Relaxációs gyakorlatok:
– „Dagasztás” – erőfeszítés/lazítás
– „Arcizomlazítás játékosan” – móka/lazítás
Éneklés:
– Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó
Kispárnával a fej alatt, háton fekve sorba feküdtünk a szőnyegen, és közben a dal szövege szerint csináltuk a feladatokat. Nagyon élvezték a gyerekeknek.

A téma feldolgozásához az Aranykulcs mesét választottam.
A gyerekek végig érdeklődve hallgatták a mesét. Arcukat, reakciójukat figyelve sokan azonosultak Róza királylánnyal, átélték, átérezték a vele történteket.
A mese utáni beszélgetés során is kiderült, hogy megértették a mondanivalóját. A kérdésekre találó válaszokat adtak saját tapasztalataikat, élményeiket felidézve. A nagyobbak már szépen megfogalmazták gondolataikat.

A munkafüzetben szereplő rajzok segítségével megfigyeltük, és próbálgattuk az érzelmekhez tartozó arckifejezéseket. A tanulás mellett jó mókát is jelentett ez a gyakorlat.

A foglalkozás lezárásaként megismerkedtünk a megküzdés jelével, majd elkészítettük a Szuperhős tablót.
A gyerekeknek nem volt nehéz kiválasztani, hogy melyik szuperhőst szeretnék lerajzolni. Nap-mint nap előkerülnek ezek a témák, és lelkesen beszélnek kedvenc hőseikről. Különösen ebben a farsangi időszakban, hiszen jelmezeikbe bújva azonosulhattak velük.

Csokvaomány, 2020. február 24.

Tuza Gáborné
óvodapedagógus

Képek