Nem adom fel! :)

- Csoport neve: Boldogság szakkörös csoport - FNO
- Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Szakiskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (82 megtekintés)
A februári Boldogságórát 2020. 02.18-án, kedden tartottam. Helyszínnek a fejlesztő iskola, mozgásnevelésre kialakított tornatermét választottam.
Az órát egymás üdvözlésével kezdtük, úgy, ahogy azt tesszük minden Boldogságórán: kézfogással, öleléssel, pacsival stb. Ki-ki azt választja, amelyik neki a kedvesebb.
Ezután körbeültünk a Bagdi Bella Szép nap című számát hallgattuk meg, mert ezt külön igénylik a gyerekek. A dalt mindvégig gesztusjelekkel kísértük. Ezután Bagdy Emőke relaxációs feladataiból hajtottunk végre néhányat.
A bevezetés után, az óra első felében egy mesét dolgoztunk fel ujjbábokkal, melynek címe: a Bátor nyúl és a gyáva oroszlán volt. A mese tanulsága az, hogy mindenkiben rejlik bátorság, csak elő kell tudni csalogatni. Megkérdeztem tőlük, hogy ki szeretne bátor oroszlán lenni és érmet kapni a bátorságáért, kitartásáért?! Ezzel nagyon felkeltettem az érdeklődésüket, mindenki jelentkezett, mindenki teljesíteni akart a beígért díjért… 🙂
Kaptak egy – egy oroszlános rajzot, melyet előzőleg magam készítettem nekik és az volt a feladat, hogy színezzék ki, mert, aki majd a következő feladatban ügyesen teljesít, megkapja a „Bátor oroszlán” címet, vagyis az érmet a nyakába. Amint kiszínezték a rajzokat, egy dobozba tettem őket.
Ezután átrendeztem tornaszobát. Kialakítottam nagymozgásos feladatokból összeállított akadálypályát… Majd mesélni kezdtem nekik, közben bemutattam a különböző feladatokat.
– Ti vagytok az oroszlánok, akiknek a dzsungelben át kell kelniük különböző akadályokon, hogy az elvarázsolt érmeket megszerezzék:
1. Végigcsúszni a hídon, mely a folyó felett vezet (padon kúszás)
2. Meg kell állni a tüskés avaron, hogy körbenézünk, merre visz tovább az utunk (levegővel felfújt tüskés párnán megállás pár másodpercig)
3. Végigsétálni a végtelen úton (ugrálókötélen séta, vonalkövetés)
4. Megmászni hegyeket, völgyeket (zsámolyra fel- és lemászás)
5. Végigmenni a lápos vidéken (csak a kijelölt lábnyomokra szabadott lépni)
6. Bedobni a békákat a tóba, hogy a varázslat megszűnjön (kék szivacs, és babzsák jellegű békák)
Miután mindenki ügyesen végrehajtotta a feladatokat – megszerezték az érmeket – örömmel akasztották a nyakukba. Méltán büszke voltam mindenkire. Készítettünk is egy csoportképet, ahol mindenki a tetszik jelet mutatta.
Az óra második részében egy közös montázst készítettünk. Előzetesen arról beszélgettünk, hogy sokszor fordul elő, hogy valaki rosszkedvű, szomorú, vagy bármilyen gondja akadhat. Ilyenkor jó, ha van valamilyen tőle kívülálló dolog, mellyel a fennálló negatív helyzetet ki tudja billenteni. Amitől újra elégedettnek érezheti magát az ember. Az órára olyan újságokból kivágott képekkel érkeztem, melyekről tudom, hogy általában kedvelik: biciklizés, pihenés, finom étel, szép ruha, barátok, rokonok, csoki stb.
Majd mindenki egyenként kiválaszthatta: mi az, ami a számára igazán boldogságfokozó lehet. A kiválasztott képet aztán egyenként felragasztották a közös kartonpapírra. Ezt a kész montázst kitettük a faliújságra.
Az órát a hónap dalával zártuk, ahol mindenki kellőképpen ellazult, pihent, végül elégedetten és boldogan távoztak. 🙂