Célkitűzés

IMG_20200109_132005.jpg

A téli szünet utáni első boldogságórán egy kis összegzést, értékelést tartottunk a gyerekekkel az elmúlt hónapok témáiról, a tanult boldogságfokozó technikák eredményességéről, hatékonyságáról, tartósságáról. Felidéztük a boldogságórák legnépszerűbb dalait, a legnagyobb sikert arató játékokat, tevékenységeket. Rövid fogalmazás írására kértem őket a szeptemberben bevezetett boldogságórák kapcsán. Jóleső érzéssel olvastam a hálás, örömteli, elégedett megnyilvánulásokat, benyomásokat, érzéseket, a kedvenc pillanatokat, és a család felé való közvetítést is.
Az értékelésünkből kiindulva -január hónap témáját szem előtt tartva- arról beszélgettünk, mire van szükség az eddig elért eredmények megtartásához, és további sikerek eléréséhez. Hamar ráeszméltek a célok életünkben betöltött szerepének fontosságára, a célkitűzés, és a sikeresen megvalósított célok eredményeképp jelentkező boldogságérzet kapcsolatára is.
Feldolgoztuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét, beszélgettünk arról, miben különbözik a kívánság és a cél. A gyerekek rögtön tudták, értették, hogy a célokért tenni is kell, különben csak kívánságok maradnak.
A meséhez kapcsolódva technika órán halakat készítettünk, és az elkészített halakkal -rajtuk az egyénileg kitűzött célokkal és jókívánságokkal- vakon halásztunk. Énekeltük, többször hallgattuk a hónap dalát is.
Közös, elérendő céljainkat megfogalmazva közös tablót készítettek, a sikerhez vezető út járművéül pedig a siker-repülőt választották.
Kolléganőm a sikerek, célok eléréséhez szükséges erősségeket vetette számba a gyerekekkel: egy-egy kis karton léggömbre készítettek számvetést erősségeikről és fejlesztendő gyengeségeikről.
Az egyéni célokról, részcélokról való beszélgetést követően átadásra kerültek az ígéretkártyák is: ki kinek miben tud segíteni. Tartalmas, jó hangulatú, motiváló tevékenységekkel teli hónapot zárunk.

Képek