TÖRTÉNETÜNK

Szeretettel köszöntelek!

Bagdi Bella vagyok, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke, a Boldogság Intézet vezetője és az oktatási-nevelési intézményekbe bevezetett Boldogságórák elindítója.

A boldogság minden ember vágyainak a netovábbja.

A boldogság életünkre, egészségünkre és élettartamunkra gyakorolt hatását már az ókortól kezdődően a tudományok jeles képviselői elemezték.

Thomas Jefferson a Függetlenségi nyilatkozatba fogalmazta bele, hogy minden embernek joga van a boldogsághoz.

Minden ember a maga boldogságának a kovácsa, de a pszichológia tudománya támogathatja az embereket abban, hogy sikeresek legyenek a boldogság elérésének az útján.

A pozitív pszichológia boldogságkutatásai alátámasztják, hogy a boldogságra való képességünk fejleszthető és a boldogság teremtő, fokozó és fenntartó stratégiák taníthatóak.

A Boldogságóra Programot azzal a céllal indítottam útjára, hogy a pozitív pszichológia módszereit alkalmazva megtanítsunk a fiatal korosztály számára különféle boldogságfokozó stratégiákat.

Hogy indult el?

2012-ben kidolgoztam és leteszteltem több mint 500 résztvevővel egy 15 hetes boldogságprogramot, és annak a tapasztalatai alapján 2014-ben elindítottam egy 10 hónapos ingyenes Boldogságprogramot felnőtteknek. A programhoz becsatlakozott pedagógusok egymástól függetlenül kerestek meg engem, hogy milyen jó lenne, ha kidolgoznánk gyerekek számára is a felnőtteknek szóló programot. Szakemberek önkéntesként ajánlották fel segítségüket, hónapról hónapra haladtunk az első évben, de olyan nem várt sikere lett, hogy jelen állás szerint (most 2017 februárját írunk) több mint 60.000 diák vesz részt a Boldogságórákon.

Nagyon sok ember hozzáadott munkájának köszönhető, hogy maga a program ilyen szépen fejlődik és növekszik, de fontos megemlítenem az Eurofamily vezetőségét, akik 2012 óta támogatják a munkásságomat, lehetővé téve, hogy több ezer embernek segítsek a kezdeményezéseimmel.

Mikor indult el a program?

2014 szeptemberében.

Jelenleg több mint 3000 pedagógus tart boldogságórát Magyarországon és határon túli magyar iskolákban.

A program fővédnöke

Prof. Dr. Bagdy Emőke

A program tudományos szaktanácsadója

Pof. Dr. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Laboratórium vezetője

A program tudományos hatásvizsgálata

Az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportja tudományosan vizsgálta a program hatékonyságát 2015-2016 ban.

„A boldogságórák hatás vizsgálatára tervezett mérések szerint, a boldogság órákon végzett gyakorlatok erősítik az önbizalmat, a kitartást, fokozzák a koncentrációs képességet, fejlesztik a divergens gondolkodást és kreativitást és a gyerekek boldogság órákon megélt flow élmény gyakorisága szignifikánsan magasabb a hagyományos tantárgyak (matematika, irodalom, technika) óráin általuk megélt flow élmény gyakoriságnál. A boldogság „taníthatóságát” alátámasztó mérések, a boldogság, a mentális egészség és a globális jóllét szoros összefüggésének empirikus bizonyítékai felhívják a figyelmet arra, hogy a pozitív élményállapotok megteremtésének, fenntartásának és fokozásának módszertanát, stratégiáinak és technikáinak oktatását, boldogság órák és fejlesztő programok keretében mind a közoktatás mind a felnőttoktatás részévé kellene tenni.”

Prof. Dr. Oláh Attila

Boldog Iskola pályázat

2016-tól intézmények számára írtuk ki a Boldog Iskola pályázatot, melynek feltétele a Boldogságórák bevezetése a pedagógiai programba és munkatervbe. Jelenleg 173 intézmény tagja a Boldog Iskola hálózatnak. A 2017/2018-as évad Boldog Iskola címéért már lehet pályázni a www.boldogiskola.hu oldalon.

Boldogságóra szakmai könyvek

Boldogságóra szakmai könyveink pedagógusok és szülők számára 2015-ben jelentek meg, de a második kiadás, mely egy továbbfejlesztett változata az első kiadásnak 2017 májusában fog megjelenni.

Magyarország boldogságtérképe

Az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutató csoportjának tagjaival (Prof. Vargha András, Csengődi Márta) Prof. Oláh Attila vezetésével, és a Jobb Veled a Világ Alapítvány munkatársaival együttműködve 2016 május-június hónapokban 5332 személlyel végzett internetes vizsgálat keretében pszichometriailag hiteles kérdőívekkel mértük fel hazánk lakosságának boldogság szintjét és megrajzoltuk Magyarország boldogságtérképét.

Az összefüggések elemzése arra világít rá, hogy a mentális egészség szoros együttjárást mutat a globális jólléttel, a megküzdő képességgel, a boldogság fenntartását biztosító stratégiák gazdagságával, a mindennapokban megélt pozitív és negatív élmények arányával a boldogság szint mértékével. A boldogság és a mentális egészség szintjének alakulását az anyagi jóllét mellett elsősorban az határozza meg, hogy milyen gazdag az emberek megküzdési stratégia és boldogság fenntartó stratégia repertoárja.

A magyar lakosság körében vizsgálatunk adatai szerint a megvizsgáltak 12,3%-a sorolható a mentális egészség csúcs állapotába amit a pozitív pszichológia virágzásnak nevez. Dánia lakosságának 40,6 %-a, Svájc lakosságának 30,2%-a, Ausztria lakosságának 27,6-% jellemezhető virágzó mentális egészséggel. A boldogság órák széleskörű elterjedése egy fontos lépés lehet ahhoz, hogy a hazai lakosság egyre nagyobb százaléka érhesse el a virágzást, a mentális egészség csúcs állapotát.

Az optimizmus tanítható és tanulható!

Martin Seligman, a boldogság világhírű kutatója, a pozitív pszichológia egyik meghatározó alakja, állítja, hogy az optimizmus tanítható és tanulható.

A boldogságfejlesztő gyakorlatoknak a bevezetése a közoktatás, a felnőttoktatás és egyéb közösségi intézményekben nagyon fontos lépés lenne.

Azon dolgozunk, hogy évről évre a Boldogságóra program egyre több gyerekhez, szülőhöz és pedagógushoz eljusson Magyarországon, határon túli magyar lakta területeken és talán még a nagyvilágban is….

Ha bármilyen javaslatod, ötleted van a programmal kapcsolatban, vagy szívesen támogatnád a programunk fejlődését, növekedését akár önkéntesként, akár anyagi vagy más jellegű támogatással, vedd fel velünk a kapcsolatot az info@jobbveledavilag.hu email címen!

Köszönöm, hogy szántál időt a történetünk elolvasására!

Mindenből a legjobb várjon Rád!

Jobb Veled a Világ!

Bagdi Bella