“Szép új világ”

“Szép új világ”
A bejegyzés írójának intézménye a Boldog Iskola cím birtokosa.

Az optimizmus gyakorlása – Szép új világ

Az optimizmus gyakorlását ovisainkkal az érzelmek felismerésével, kifejezésével, a rossz és jó érzések elkülönítésével kezdtük meg. Maga az optimizmus idegen szó a gyerekeknek, ezért magyaráztuk el „gyermeknyelven” mit is jelent ez a kifejezés. A kisebbek kitalált történeteken keresztül szerezhettek tapasztalatot a rossz dolgok jóra fordulásáról.
Minden gyerek készített egy „varázs szemüveget”, s azt felvéve elképzeltük a jövőbeni csodálatos világunkat. A nagyobbak a fantáziavilágon túl már személyes élményeket is képesek voltak felidézni. A varázsszemüveg elkészítése után kipróbálták annak mágikus erejét. Megpróbálták a kellemetlen eseményeket a jó oldaláról látni. 1-2 optimista szemlélettel bíró nagycsoportos ügyesen mesélt saját élményéről. Mi is tanulhatunk tőlük!
Eljátszottuk, hogyha a szemüveget felrakjuk, akkor minden jóra fordul. A gyerekek kitalálták, hogy ha rózsaszín oldalán nézünk ki a szemüvegünkből, akkor a szépet, ha megfordítjuk a szemüvegünket, akkor a rosszat látjuk.
Voltak, akik elképzelték azt a szép új világot, ahol minden mesésen szép és jó. Ott „mindenki arany ruhában jár, vattacukor és szivárványszínű gumicukor házikóban lakik, repülő kocsival közlekedik a csillagok között. Fán terem a kókuszgolyó és a fánk. Fagyiból van a hegy! Az égből virágeső, pénzeső, aranyeső hullik, túró rudi, hamburger potyog a magasból.”
A kisebbek a négy évszakhoz kötődően egy- egy tablón jelenítették meg az elképzelt eljövendő világ számukra legfontosabb elemeit.
A legnagyobbak egy rövid kis versikét alkottak, mellyel körbe fogtuk a kisebbek által elképzelt jövőbeni világot.
„ Van nekem egy szemüvegem, egy varázs szemüveg.
Ha felveszem, akkor minden csodás lesz.
Szép a világ kiskomám, vedd észre, mert érdemes,
Megéri felfedezni és élvezni az életet. „

Szólj hozzá

Az email címed nem tesszük közzé. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.