Egyedül nem megy…. Együtt menni fog!

85259226_124592452217173_5534776860883288064_n.jpg

Február – Megküzdési stratégiák

Ebben a hónapban az órakezdő relaxációnk a Tüdőtakarítás címet viselte. Minden tanuló kiszínezte a Belélegzem- a nyugalom árad bennem, kilélegzem – jól vagyok. jól vagyok kifestőt az óra bevezetésében. A Ne keseregj foglalkozáson belül a gyerekek olyan mondatokat fogalmaztak meg, melyek segíteni szoktak, vigaszt nyújtanak , ha mélyponton vannak. Ezeket a mondatokat a táblára írtuk, hogy aztán elismételhessük azokat pl. Menni fog! Sikerül! Támogatlak, ne add fel! Segítek a gyakorlásban! Menni fog, kitartás! stb. A téma feldolgozását az Újraolvasóval indítottuk. A mesék hőseit gyakran dobálja ugyanúgy a sors föl és le, ahogyan az az életben van. A bugyelláris, a pipa és a süveg című mese feldolgozása következett, a Hegyek, völgyek feladat megoldásával. Nyilakkal szemléltették az események alakulását, felfelé mutatott a nyíl, ha kedvező, lefelé pedig, ha kedvezőtlen irányban változott a főhős sorsa. Pl. Jótettéért cserébe megkapja a furcsa tárgyakat- felfelé, elveszti a pipát- lefelé. A gyerekek hibátlanul haladtak végig az egyes elemeken , kitűnően meghatározták a változásokat. Nyeltörőt – Egy icike picike pocok pocakon pöckölt egy másik icike- picike pockot , mire a pocakon pöckölt icike – picike pocok is jól pocakon pöckölte az őt pocakon pöckölő icike-picike pockot- gyakoroltunk a hónap több napján, beépítve azt a tanítási folyamatba. Megoldottuk az Egyedül nem megy című keresztrejtvényt, megoldásként megkaptuk, hogy hogyan könnyeb elviselni a rossz időszakokat, hogyan könnyebb szembenézni a kihívásokkal. A megfejtés: EGYÜTT! Ezt a mondatok szem előtt tartva felragasztottuk a színezős feladat macskáit egy tablóra ezzel a gondolattal lejegyezve. Megküzdési szivárványt festettünk, ahová a megküzdési stratégiákat írták fel a kópék. A kis nebulók által megfogalmazott gondolatok pl. Beszélek a barátaimmal, mélyeket lélegzem, elszámolok 10-ig, futni megyek, alszom egyet, megfürdöm, vizet iszom, zenét hallgatok, rajzolok, sétálni megyek ,kisírom magam, relaxálok stb. A Vak kígyós feladatot nagyon magukénak érezték, amikor is egy gyerek – a Látó – vezette körbe az osztályban a többieket , akiknek csukott szemmel kellett rábízniuk magukat . Mindenki kipróbálta a látói szerepet , így meggyőződhetett az osztály minden tanulója , hogy az mekkora felelősség. Az óra lezárásaként Megerősítések hangzottak el, mindenki megnevezett több megküzdési stratégiát, amit magáénak érzett. A diákok összefoglalták, hogy milyen esetekben kell a megküzdés útját választanunk. Meditációval zártuk a foglalkozást, ami most is három tanítási órát vett igénybe. 

Képek