Ahogy az óvodások mesélnek az optimizmusról, Csillagfény feladat

Ahogy az óvodások mesélnek az optimizmusról, Csillagfény feladat
A bejegyzés írójának intézménye a Boldog Iskola cím birtokosa.

Talán e hónap a témája, annak megértése és megértetése a legnehezebb az óvodás korosztály számára. Az új, óvodásoknak szóló könyv nagyon sokat segített a feldolgozásban. De vegyük is sorra miket csináltunk:
Mindenekelőtt választottunk egy relaxációs gyakorlatot, a \\\”Medve vagyok és cammogok\\\”, nagyon tetszett a gyermekeknek, megtapsolták egymást. Eljátszottuk a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot is, amely nagy hatást gyakorolt a gyermekekre, sikerült egymást megnevettetni, voltak nagy kacagások, a jókedv biztosított volt. A havi mese Tódi Törpe varázs-szemüvegéről szólt, melyet érdeklődve hallgattak végig a gyermekek. Ezt követően, mint a mese-vers foglalkozások alkalmával megbeszéltük a mese tartalmát, a benne foglalt érzelmeket, történéseket, kérdezhettek, elmondhatták meglátásaikat. Házi feladatot is kaptak: gondolkozniuk kellett azon, milyen dolog történt velük eddig, ami rosszul esett, vagy szomorúak lettek tőle, de végül meglátták a jót benne. Következő alkalommal felvették a narancssárga szemüveget, amely segít pozitívan látni a világot, és elmesélték a saját kis történetüket ezzel kapcsolatosan. Pár példát kiemelnék ezek közül:
– Megsebesült a kutyus, keresztapu nem engedte, hogy hozzá nyúljak és játsszak vele, ettől szomorú voltam. De rájöttem, hogy csak engem féltett, mert szeret, és nem akarta hogy bajom essen.
– Iza sírt éjszaka és felébresztett, nem tudtam tőle aludni. De anya jött és megsimogatott minket, olvasott mesét, ettől ő is megnyugodott és én is aludtam utána.
– Bicikliztem, és megütöttem a térdemet, apa megvizsgálta, és fújta, és megnyugtatta, le is ragasztotta, ezért az volt a jó benne, hogy gondoskodott rólam, rájöttem, mennyire szeret.
– Át szerettem volna menni játszani Tifaniékhoz, de nem vették fel a telefont, ezért szomorú lettem. De rá kellett jönnöm, hogy csak türelmesebbnek kellett volna lenni, mert Tifani anyukája visszahívott és átmehettem hozzájuk.
-Odaadtam az új játékmackómat Lillának, de ő eldobta, ez nagyon rosszul esett. De tudtam hogy ő még pici, ezért nem haragudtam rá, majd ha nagyobb lesz megtaníthatom,hogy vigyázni kell a játékokra, mert neki is meg kellett tanulni.
Nagyon érdekes dolgokat meséltek a gyermekek, a fent leírtak csak egy részét képezik ezeknek. A közös meseírás előtt óvó néni elmesélte a a Csillagfény feladat lényegét, hiszen ezt választottuk. Felolvasta nekik a feladattal kapcsolatos idézetet, majd megbeszélték ennek jelentését, hogy ennek tükrében kezdjék el a gyermekek által kitalált történetet:

A csokis varázssüti
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy mese. Ebben a mesében volt egy törpe, akit Hókinak hívtak. Hóki elment sétálni az erdőbe, látott egy farkast, aki nem akarta bántani a törpét, hanem barátja szeretett volna lenni. Ettől a farkastól mindenki félt, mert rémisztőnek nézett ki mindenki szemében. Azt hitték, hogy bántani akarja őket, pedig csak barátkozni szeretett volna. Ezért volt nagyon szomorú a farkas, akit Farkas Farkinak hívtak. Hóki megkérte Farkas Farkit, hogy menjen vele a házába, mely az erdő közepén állt. Farkas miután bement a törpe házába, megkínálta őt üdítővel és sütivel. A sütemény csokis ízű volt, melyet, ha valaki megevett, boldoggá vált tőle, és minden rosszban meglátta a jót. Beleharapott hát a farkas a sütibe és boldog lett tőle. Nagyon megköszönte a süteményt. Hóki rájött arra, míg csemegéztek, hogy először meg kell ismerni azt, akit még előtte nem ismert. Hóki készült egy meglepetéssel is: összehívta az erdei állatokat. Sütizés után visszasétáltak az erdőbe. Ekkor Hóki már nem félt a farkastól, mert rájött arra, hogy az ijesztő külső jó szívet takar. Miután meglátta a farkas az erdei állatokat, nagyon félt, mert azt hitte, hogy mindenki megijed tőle, és elszalad. Hóki azt kérte, hogy egyen megint a csokis sütiből, amitől boldog és bátor lesz.Ezután a farkas odament az állatokhoz, és összebarátkozott velük. Hóki és Farkas Farki nagyon jó barátok lettek. Ezután együtt játszottak, beszélgettek, egymás mellett kiálltak, fontosak lettek egymásnak. Itt a vége fuss el véle…
A mese után a gyermekekkel együtt meghallgattuk a hónap dalát, amit szintén nagyon élveztek. Pihenőidőben a gyermekek kérésére óvónéni újra elmesélte a Csokis varázssüti történetét.
Úgy érezzük, sikerült a gyermekekben elültetnünk az optimista gondolkodás magocskáit, remélem gondozással, törődéssel szépen fejlődik majd bennük, a magocska kicsírázik, szárba szökken, és sokáig virágzik majd. Jobb velük a világ! A pozitív gondolkodásról tett megnyilatkozásokat a gyermekekről keretekbe foglaltuk. A testhelyzetek, arckifejezések, a társak odafigyelése egymásra sokatmondó és árulkodó. Látszik, hogy komolyan veszik és gondolják, és kis felnőttek, akiknek ugyanúgy megvan a véleményük a világban, csak hallgatni kell őket, és tudjuk, hogy nagyon nagy szívük van.

További képek

Szólj hozzá

Az email címed nem tesszük közzé. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.