736 – SZIGETSZENTMIKLÓSI KONDUKTÍV ÓVODA – BOLDOGSÁGÓRA a Nyuszi csoportban – Célok kitűzése és elérése: Közlekedés

736 – SZIGETSZENTMIKLÓSI KONDUKTÍV ÓVODA – BOLDOGSÁGÓRA a Nyuszi csoportban – Célok kitűzése és elérése: Közlekedés
A bejegyzés írójának intézménye a Boldog Iskola cím birtokosa.

KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK ÉS A GYALOGOS KÖZLEKEDÉS SZABÁLYAI

Óvodánk mozgásukban akadályozott, Down-szindrómával élő, autista, értelmileg akadályozott, valamint súlyosan, halmozottan sérült gyermekek nevelésével – oktatásával foglalkozik. Intézményünkben a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, komplex fejlesztése játékba integrált tevékenységeken keresztül valósul meg, melyben a műveltségtartalmakat projektmódszert alkalmazva dolgozzuk fel.
A foglalkozás tervezésekor az aktuális projekt témát, a “közlekedési eszközök és a gyalogos közlekedés szabályai”, és a Boldog Óvoda program aktuális témáját egyaránt figyelembe vettem. Törekedtem arra, hogy az SNI-s gyermekeink számára érthető módon adaptáljam a témákat.

Foglalkozás menete:
• Ráhangolódás: Ölelőkör, egymás üdvözlése ölelés továbbadásával.
• Motiváció: Mozgásos szabályjáték. Játék menete: A gyermekek körbe sétálnak, hanggal kísért jelre meg kell állniuk. Jel: gyalogos jelzőlámpa képének felmutatása, ha piros – meg kell állni, ha zöldre vált – tovább kell sétálni.
• Közös cél kitűzése: “Menjünk el az állatkertbe!”
• Tervezés: Térképolvasás. Készítettem egy térképet, az óvodától az állatkertig különböző közlekedési eszköz segítségével juthatunk el. (Busz, hajó, vonat)
• Megvalósítás: Az “utazás” folyamán fel kell ismerniük a közlekedési eszközökhöz tartozó táblákat, valamint be kell tartani a gyalogos közlekedés főbb szabályait a kialakított gyalogátkelőhelyen. A térképet követve végig jártuk az utat a képzeletbeli állatkertig. A buszt és a vonatot kisszékekből építettem meg, a hajót egy óriás babzsák illusztrálta. A járművekhez adekvát versekkel, dalokkal, mondókákkal gazdagítottuk az élményt. Az állatkertben látott állatokról hasznos információkat adtam át. Az utat visszafelé is meg kellett tenni a térképre, valamint az emlékezetükre hagyatkozva.
• Lezárás: Az élmény feldolgozása beszélgetéssel.
• Értékelés, dicséret: Egyéni és csoportos értékelés pozitív megerősítéssel, én üzenettel.

Reflexió: Nagy izgalommal és kíváncsisággal vártam, hogy megvalósíthassam a tervezett foglalkozást. Örömmel tapasztaltam, hogy a gyermekek lelkesen és aktívan vettek részt a tevékenységekben. Didaktikai céljaimat sikerült elérnem, a gyermekek a változatos és játékos feladatoknak köszönhetően megértették a közölt tartalmakat.

Erős Zsolt Zoltánné
gyógypedagógus, óvodapedagógus

További képek

Szólj hozzá

Az email címed nem tesszük közzé. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.